34 haftalık gebeyim, NST'de sancım çıkıyor ama hissetmiyorum?

0 oy
212 göst.
22 Mart 2024 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (36 puan) sordu
Kızlar 34+5 bugün kontrole geldim başka doktora nst istenildi sancım çıktı ama hiç bir şekilde hissetmiyorum acilden giriş yaparak şuan serum taktılar bu 29 haftalıkkende başıma gelmişti nedir yani anlamış değilim bazen geceleri bı sırtımda ağrı olup geçiyor o kadar
Gebelik haftası 34+5

2 Cevap

0 oy
22 Mart 2024 (548 puan) cevapladı
Bazen sancıları hissetmiyoruz yalancı sancılar bunlar ama seninki heralde yüksek cıkmış serum veriyorlar serum yedikten sonra geçer Benimkide öyle olmuştu . Akşam sandalyeden düştüm 1 2 damla kanamam oldu acile gittim acılmam yoktu ama sancım yüksek sıktı serum taktılar ebe ben seni tek doğurturamam merkezdeki hastaneye git dedi serum sancı kesmezse dedi. Serum yedikten sonra geri sancım çıkmadı. 
22 Mart 2024 (36 puan) yorumladı
Evet benim ilk gebeliğim sancı ne onuda bilmiyorum ama herhangi bir ağrı hissetmiyorum
-Reklam-
0 oy
22 Mart 2024 (2,638 puan) cevapladı

Benimde ilk gebeligimde 28. Haftamda doğum sancılarım başladı sürekli 1 kiloluk serum yiyordum sancımı dindirip tekrar nstye sokuyolardi eğer sancı azalmadiysa ya da bitmediyse tekrar yarim serum takiyolardi ve nst de 70-80 bazen 100 çıkıyordu ama ben sancı felan hissetmiyordum çok az ağrı hissediyordum ve 37+0 da doğuma alındım sancidan gerçekten doğum sancısı cekiyormusum haberim yokmuş :D 37+0 a kadar hep 100-150-200 civarlardaydi ama ben gayet yürüyordum az ağrı hissediyordum ama yürüyordum iyiydim yani 37+0da 250leri gördüm az hissettiğim ağrının bir tık fazlası idi ama yinede eğilip bukulmedim yani yine iyiydim ama doktorum açılmam da yoktu bu sancıyla her an açılma olabilir bebeğide bu sancilar sıkıntıya sokar deyip acil sezeryana aldı :) yani herkesin acı eşiği bir değilmiş onu anladım :D bana öyle bı anlattilar ki doğum sancin olsa yerinde duramazsin seni mafeder ağrıdan geberirsin felan ben nst de sancinin dibini gördüm yine de öyle aman aman ağrı çekmedim valla :) yani herkes çok ağrı çekçek değil merak etme

22 Mart 2024 (523 puan) yorumladı
Maşallah maşallah canım :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST'de sancı çıkmasına rağmen neden sancı hissetmiyorum?
NST cihazında sancı görülmesi ancak sizin bunu hissetmemeniz, genellikle rahim kasılmalarının henüz düzenli bir doğum sancısına dönüşmediği veya yoğunluğunun düşük olduğu anlamına gelir. Braxton Hicks kasılmaları olarak bilinen bu yalancı sancılar, genellikle ağrısızdır veya sadece hafif bir sertleşme hissi verir. Ancak doktorunuz NST sonucunu değerlendirirken kasılmaların sıklığına ve bebeğin kalp atışlarındaki değişimlere bakarak klinik bir karar verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
34 haftalık gebelikte NST sancısı çıkması erken doğum habercisi midir?
34 haftalık gebelikte NST sonucunda sancı çıkması, her zaman erken doğumun başlayacağı anlamına gelmez ancak mutlaka dikkatle takip edilmesi gereken bir durumdur. Eğer sancılar düzenli değilse ve rahim ağzında açıklık veya incelme gibi fiziksel bir değişim yoksa, bu kasılmalar sadece vücudun doğuma hazırlık süreci olabilir. Doktorunuz bu aşamada kasılmaları durdurmak veya bebeğin gelişimini desteklemek adına serum veya gerekli gördüğü ilaç tedavilerini uygulayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sırt ağrısı sancı belirtisi olabilir mi?
Evet, gebeliğin son dönemlerinde hissedilen sırt ve bel ağrıları bazen rahim kasılmalarının bir yansıması olabilir. Özellikle sancıların düzensiz geldiği durumlarda, bu ağrılar kasılmalarla eş zamanlı olarak artıp azalabilir. Eğer sırt ağrınızın yanında karnınızda sertleşme, vajinal akıntıda artış veya su gelişi gibi belirtiler varsa, vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurarak NST ile kontrol edilmeniz önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıktığında hastanede neler yapılır?
NST'de sancı tespit edildiğinde, doktorlar öncelikle kasılmaların şiddetini, sıklığını ve bebeğin bu kasılmalara verdiği tepkiyi değerlendirir. Eğer kasılmalar erken doğum riski taşıyacak kadar güçlüyse, hastanede damar yolu açılarak serum tedavisi başlanır ve gerekli durumlarda kasılmaları durdurucu ilaçlar kullanılabilir. Ayrıca rahim ağzı uzunluğu ultrason ile ölçülerek doğum sürecinin başlayıp başlamadığı net bir şekilde kontrol edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sancı hissetmeden NST'de sancı çıkması normal mi?
Gebelerin birçoğu 30. haftadan sonra NST'de zaman zaman sancı görebilir ve bunları hissetmeyebilir; bu durum genellikle 'fizyolojik kasılmalar' olarak değerlendirilir. Ancak bu durumun normal kabul edilmesi için rahim ağzı açıklığının olmaması ve bebeğin NST kayıtlarının (kalp atışlarının) sağlıklı seyretmesi gerekir. Sancı hissetmeseniz bile, cihazın yakaladığı değerler doktorunuzun takip etmesi gereken kritik verilerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,676 soru

24,672,180 cevap

367,322 kullanıcı

...