Çatı muayenesi sonrası kanamam normal mi, ne yapmalıyım?

0 oy
369 göst.
19 Ekim 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (26 puan) sordu
Selam hanımlar ben dün çatı muayenesi oldum kanama oldu hastaneden sonra bı kez. Ondan sonra bu sabah uyandım gene ikinci kez kanama normal diyorlar doğru mu acaba dün doktor da leke kanama olacaktır korkma dedi lakin ben gene endişe ediyorum ??
Gebelik haftası 38

3 Cevap

0 oy
19 Ekim 2024 (205 puan) cevapladı
Bence normal değil çatı muayenesinde kanama olmaz diye biliyorum ben ama daha denemedim Az kaldı benimde çatı muayenesi olmama
20 Ekim 2024 (26 puan) yorumladı
Doktor bana çatı muayenesi esnasında kanama leke olursa normaldir dedi korkma dedi ama ne bilim korkmadm dgl
-Reklam-
0 oy
19 Ekim 2024 (6 puan) cevapladı
Endişelenmeyin zaten 38 haftaya gelmişsiniz eğer dogum belirtisiyse bu kanama ardından mutlaka sanciniz gelecektir .Ben çatı muayenesinden dolayı olduğunu düşünüyorum kanamanızın 
20 Ekim 2024 (26 puan) yorumladı
Yani öyle oldu biraz
0 oy
19 Ekim 2024 (760 puan) cevapladı
Benim çatı muaynesinde çok az kan gelmişti daha sonra geçti ama ablamın çatı muaynesinden sonra ağrısı başladı ve o gece suyu geldi
20 Ekim 2024 (26 puan) yorumladı
Doktor bna çatı muayenesinden sonra aslında kan gelmesi daha iyi demsti

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Çatı muayenesi sonrası kanama ne kadar sürer?
Çatı muayenesi sonrası görülen hafif lekelenme tarzındaki kanamalar genellikle 24 ile 48 saat içerisinde kendiliğinden sona erer. Muayene sırasında rahim ağzındaki hassas dokuların etkilenmesi sonucu oluşan bu durum normal kabul edilir ancak kanamanın miktarında artış olması veya sürenin uzaması durumunda mutlaka hekiminize danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesinden sonra gelen kanama ne zaman tehlikelidir?
Çatı muayenesinden sonra gelen kanama eğer pedinizi dolduracak kadar yoğun, parlak kırmızı renkli veya şiddetli karın ağrısı ile birlikte seyrediyorsa tehlikeli olabilir. Bu belirtiler doğum eyleminin başladığına veya beklenmedik bir komplikasyona işaret edebileceği için vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası kanama olması normal mi?
Evet, çatı muayenesi sonrası hafif lekelenme veya çok az miktarda kanama olması tıbbi olarak normal ve sık karşılaşılan bir durumdur. Gebelik sürecinde rahim ağzı dokusu çok daha hassas ve kanlanması yüksek olduğu için, yapılan fiziksel muayene ufak çaplı kılcal damar çatlamalarına ve buna bağlı lekelenmelere yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesinden sonra kanama gelirse ne yapmalıyım?
Çatı muayenesinden sonra kanama fark ettiğinizde öncelikle sakin kalmalı ve kanamanın miktarını gözlemlemelisiniz. Hafif bir lekelenme ise dinlenerek takip edebilir, ancak kanama miktarı artıyorsa veya kendinizi kötü hissediyorsanız doktorunuzla iletişime geçerek durumu bildirmeli ve gerekirse muayene olduğunuz kuruma tekrar başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası ikinci gün kanama olması neden kaynaklanır?
Çatı muayenesinden sonra ikinci gün devam eden kanama, genellikle muayene sırasında oluşan küçük doku zedelenmelerinin iyileşme sürecinden kaynaklanır. Eğer kanama rengi kahverengiye dönmüşse ve miktarı azalıyorsa bu durum iyileşmenin göstergesidir; ancak kanama parlak kırmızı renkte devam ediyorsa veya şiddetleniyorsa mutlaka uzman görüşü almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,177 soru

24,665,955 cevap

366,975 kullanıcı

...