Biraz uzun oldu kusura bakmayın, cevaplamak da uzun sürdü biraz beklettim ama yardım almam gerekti. Buyrun;
1. Ebu Amir ya da Ebu Malik el-Eş’ari (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi: Allah’a yemin olsun ki, Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Ümmetimden bir takım kavimler gelecek; zinayı, ipeği, içkiyi ve çalgı aletlerini helal sayacaklar! Yine bir takım topluluklar bir dağın yanına konaklayacaklar. Onlara ait koyun sürüsü ile bir çoban her sabah onlara gelecek. Bunlara bir de fakir ihtiyacı için gelecek de ona; "Sen bize yarın gel," diyecekler. Bunun üzerine Allah, dağı geceleyin onların üzerine indirip bir kısmını helak edecek, diğerlerini de kıyamet gününe kadar maymunlar ve domuzlar şekline çevirecektir!” Buhari 12/5649
2. Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Dünyada da, ahirette de lanetlenmiş iki ses vardır! 1) Nimet sırasında zurna sesi ve 2) Musibet sırasında bir inleme.” Bezzar Müsned 1/377, 795, Ebu Bekr eş-Şafii er-Rubaiyyat 2/22, ed-Dıya el-Makdisi, el-Ehadiysu’l-Muhtare 6/188, 2200, 2201
3. Cabir bin Abdullah (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi: Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Ben ağlamayı yasaklamadım! Fakat ben, ahmak ve günahkâr iki sesi yasakladım! Birisi oynama ve oyalanma namesi sırasındaki ses ve şeytan zurnaları! Diğeri ise, musibet halindeki ses ve yüzlere vurmak! Yakaları yırtmak ve şeytan inlemesidir!” (Hâkim 4/40, Beyhaki 4/69, Şuabu’l-İman 7/241, 1063, 1064, İbni Ebi’d-Dünya Zemmu’l-Melahi 159/1, Acurri Tahrimu’n-Nert 201, 63, Beğavi Şerhu’s-Sünne 5/430, 431, Tayalisi Müsned 1683, İbni Sad Tabakat 1/138, İbni Ebi Şeybe el-Musannef 3/393)
4. Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Ümmetim altı şeyi helal sayarsa, artık helak olurlar!
1) Aralarında lanetleşme ortaya çıkarsa,
2) İçkileri içerlerse,
3) İpek giyerlerse,
4) Şarkı söyleyen cariyeler edinirlerse,
5) Erkekler erkeklerle yetinirse (cinsel ilişkiye girerse)
6) Kadınlar kadınlarla yetinirse (cinsel ilişkiye girerse.)” (Taberani Mucemu’l-Evsad 1/59, 1060, Beyhaki 5/377, 378)
5. Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle demiştir: “Def haramdır! Çalgı aletleri haramdır! Davul haramdır! Zurna haramdır!” Beyhaki 10/222
6. İmam Evzai (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi: Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh), Ömer bin el-Velid’e şu ifadelerin de yer aldığı bir mektup yazdı: “...Senin çalgı aletlerini ve zurnayı açıkça kullanman, İslam’da bir bid’attır! Senin saçını kötü bir şekilde çekip alacak birisini sana göndermeyi içimden geçirdim!” (Nesei 2/178, Ebu Nuaym el-Hilye 5/270, İbni Abdilhakem Siretu Ömer bin Abdulaziz 154/157)
7. Ebu Hafs el-Ümevi, Ömer bin Abdullah şöyle dedi:
8. “Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) çocuklarının terbiyecisine mektup yazarak onları çalgı aletlerinden nefret edecek şekilde eğitmesini emretti ve Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:
"Senin vereceğin edep ve terbiye sonucunda çocukların ilk inanmaları gereken husus, şeytandan başlayıp sonu Rahman’ın gazabına ulaşan çalgı ve eğlence aletlerinden nefret etmeleri olsun! Çünkü ilim ehlinden güvenilir kimselerden bana ulaştığına göre; ‘Çalgı aletlerinin çalındığı yerde bulunmak ve şarkıları dinleyip, onların düşkünü olmak, suyun otu yeşerttiği gibi kalpte münafıklığı yeşertir!’
Allah’a yemin ederim ki, bu gibi yerlerde bulunmayı terk etmek suretiyle bundan sakınmak, hiç şüphesiz ki akıl sahibi bir kimse için kalbinde münafıklık üzere sebat etmekten daha kolaydır!” (İbni Ebi’d-Dünya Zemmu’l-Melahi 6/1, Ebu’l-Ferec İbnu’l-Cevzi 250)
İslam alimleri buyuruyor ki; (buradan sonrası kopyala yapıştır olarak yazılmıştır, benim yazım değildir.)
1. İbni Hibban'ın bildirdiği hadis-i şerifte Resulullah, (sav) develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıy, çalgı aletlerini siz düşünün.
2. Şeyh-ul-islâm Ahmed İbni Kemal efendi hazretleri Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki: "Mizmarları kırmak ve hınzırları ö|dürmek için gönderildim." hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı aletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.
3. Hazret-i Ebu Bekir, iki küçük cariyenin def çalıp şarkı söylediklerini gördü ve onları azarlayarak "Şeytanın çalgısını mı çalıyorsunuz?" dedi, (Buhari)
4. Hazret-i Ömer, ihramlı bir toplulukta şarkı söyleyen birine, "Allah senin ibadetini kabul etmesin" dedi. (ibni Ebid-dünya)
5. Ashabı kiramdan Enes bin Malik hazretleri "En pis kazanç, şarkı ve çalgı aletleriyle kazanılandır." dedi. (ibni Ebid-Dünya)
6. İbni Abbas hazretleri, "Çalgı aletleri haramdır dedi. (Beyheki)
7. Âişe validemiz, bir evde şarkı söyleyen birini görünce ona, "Yazıklar olsun sana. Bu şeytandandır, bunu çıkarın dışarı." dedi ve onu çıkardılar. (Buhari)
8. Fudayl b. lyad hazretleri, "Müzik ve şarkı, zinanın teşvikçisidir" dedi. (bni Ebid-dünya)
9. Şeyhül Islam Ahmed ibn-i Kemal Paşazade, Risale-i Münire'de buyuruyor ki: "Cevâhir-i Fetâvâ kitabında "Raks [oyun], şarkı ve çalgı haramdır" diyor.
10. İstihsân kitabında çalgı dinlemenin haram olduğu bildiriliyor.
Hidâye kitabının sahibi, "Şarkı söyleyenin şahitliği kabul edilmez" diyor.
11. Tefsir âlimlerinin büyüklerinden Imam-ı Kurtubi, "Şarkı söylemek, ney çalmak ve raks etmek icma ile haramdır" diyor.
12. Abdülkadir-i Geylani'nin "Raksa helal diyen kâfir olur" fetvası vardır. (Vesiletü'n Necat kitabı)
13. Şeyh Muhammed Rebhami hazretleri buyuruyor ki: "Saz, tanbur, def, ney ve diğer çalgı aletlerini çalmak, Allahü teâlânın emrini tutmamak olur." (Riyad-ün-Nasıhin)
14. İmam-ı Şa'rani hazretleri buyuruyor ki:"Hakim-i Tirmizi'nin Nevadiru'l Usul adındaki kitapta rivayet ettiği hadis-i şerifte Resul-i Ekrem efendimiz (sav), "Her kim şarkı sesine kulak verirse, onun ruhanileri dinlemesine izin verilmez" buyurdu. Oradakilerden biri tarafından, "Ya Resulallah, ruhaniler kimlerdir?" diye soruldu. Resulullah da, "Cennet ehlinin okuyucularıdır" buyurdu. (Muhtasar-ı Tezkire-i Kurtubi)
15. İmamı Birgivi hazretleri buyuruyor ki: "Saz dinlemekten kulaklarını korumalıdır. (Risale-i Birgivi)
16. "Şarkı, Kitap ve Sünnetle yasaklanmıştır. (imam-ı Kurtubi)
17. "Şarkı ve müzik aletlerinin haram olduğu konusunda icma vardır." (ibni Salâh)
18. İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Imam-ı Şami, Mültekıt kitabinda "Hiçbir âlim, teganniye mubah demedi" buyurdu. (mektubat- i rabbani 266. mektub)
19. "Kur'an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (Fetava-i Bezzâziyye)
20. "Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi." (Makamat-ı Mazheriyye)
21. "Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur'an okuyan kâfir olur." (Tergib-üs-salât)
22. "Dümbelek, ney, saz çalmak haramdır." (Tahtavi şerhi)
23. "Teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir." (Halebi)
Not; Kur'an-ı kerimi, Arap şivesine uygun, tecvid ile ve güzel ses ile okumalıdır. Ebu Davud'daki hadis-i şerifte, "Kur'anı güzel sesle okuyun" buyuruldu. Yani "Allah'tan korkarak okuyun' demektir. Bu da, tecvid ilmine uyarak okumakla olur. Yoksa, harfleri, kelimeleri değiştirerek, manayı, nazmı bozarak teganni ile okumak haramdır. (Berika)
24. "Teganni haramdır." (Tibb-ün-nebevi)
Kur'an-ı kerimi teganni ile okumak ve dinlemek haramdır.
25. Burhâneddin-i Mergınânî hazretleri buyurdu ki: Kur'an-ı kerimi teganni ile okuyan hafıza, ne güzel okudun diyen kimsenin imanı gider. Tecdidi iman gerekir. Kuhistânî de, böyle yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)
25. "Teganni ile şarkı söylemek ve dinlemek haramdır. Tekkelerde ilahiler okuyarak raks etmek, oynamak, dönmek haramdır. Şimdi, dinden haberi olmayan fasıklar, böyle usulsüzlük yapıyorlar." (Fetava-yı Hindiyye 5 Cild 352. sahife)
26. Allame Zahirüddin bin Cafer diyor ki: "Mevlidde, salihlerle salevat okumak, her zaman sevaptır. Fakat, buna haram karıştırmak, mesela çalgı, şarkı, raks gibi şeyler yapmak büyük günah olur."
27. Büyük âlim Muhyiddin ibni Arabi (ks) hazretleri Fütuhat-ı Mekkiyye kitabında, raks ile ve dönerek olan semanın yasak olduğunu bildirmiştir. (Mektubat)
28. "Sema esnasında raks (dans) günahtır." (Merec- ül-bahreyn)
Kitab-ül-kırare'deki hadis-i şerifte, kıyamet alametleri sayılırken, "Kur'an-ı kerim mizmardan, [çalgılardan] okunur" buyuruluyor. (Tergib-üs-salât)
29. "Ney de, diğer çalgılar gibi asla caiz değildir. Eğlence ve para kazanmak için şarkı söylemek haramdır. Her çalgıyı çalmak ve dinlemek, raks etmek caiz değildir." (Ünlü fıkıh kitabı Redd-ül Muhtar- ibni Abidin)
30. Allahü teâlânın aşkı ile dolmuş, evliyanın büyüklerinden olan Mevlana Celaleddin-i Rumi hazretleri, ney veya başka hiçbir çalgı çalmadı, Musiki dinlemedi ve raks etmedi. Zikrin kalb ile, sessiz olacağiını Mesnevi'de bildirmektedir." (S. Ebediyye)
31. "Raks ile, söz ile [şarkı, çalgı ile] başkalarını eğlendiren şahit olamaz." (Mecelle m. 1705)
32. "Hak sevgisi ile çalgısız sema dinleyen sıddik, nefse uyup çalgıyla veya çalgısız dinleyen zındık olur." (Siyerül-aktab)
33. "Keyf ve eğlence için, her çalgıyı çalmak ve dinlemek haramdır. Yalnız savaşta, askerin moralini kuvvetlendirmek için, bando, mızıka çalmak ve bunlara sulhta da hazırlanmak ve düğünlerde davul, def çalmak caizdir. Mescitlerde her çalgı haramdır." (Ukud-üd- dürriyye)
34. İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki: "Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, icma ile (söz birliği ile) haramdır. Çalgı ile raks etmek büyük günahtır. Sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. Çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde raks etmeksizin def çalması caizdir." (Redd-ül- Muhtar)
35. Fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır. Resulullah (sav) çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını kapadı ise de, yanında bulunan Abdullah bin Ömer'e kulaklarını kapamasını emretmedi. Bu da, elde olmadan duymanın haram olmadığını göstermektedir.
'Def, tambur ve her çeşit çalgıyı evinde dükkanında bulundurmak, kendisi kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, kiraya vermek günahtır." (Berika)
36. "Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır." (Dürr-ül mearif)
37. "İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid'attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur." (S.Ebediyye)
38. "Her çeşit çalgı dinlemek haramdır." (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlak-1 alaiyye)
39. "Müzik bütün dinlerde büyük günahtır." (Dürr-ül- münteka)