+1 oy
308 göst.
Aile & Aşk kategorisinde tarafından
Kızlar merhabalar ..bir dini konu sormak istiyorum sizlere ..burda biliyorum ki dini konularda bilgisi olan cok kişi var...

Benim sirf bu konuda bilgim cok az ..konu hanefi ve safi mezhepleri.. yani hepimiz muslumaniz hepimizin yerine getirmesi gereken farzlar sunnetler ayni degilmi.. mesela hanefi mezhepinde soyle safii mezhepinde boyle diyorlar. 

Gercekten bilgim olmadigi icin soruyorum..bilmemek ayıp degil oyrenmemek ayiptir oyle degilmi

Şimdi guzel ablalarım beni bilgilendirirmisiniz bu konuda..hepinize teşekkür ederim, ♥️❤️

6 Cevaplar

+3 oy
tarafından
seçilmiş
 
En İyi Cevap
Hanefi, Şafii, Maliki, Hanbeli Hak olan 4 büyük mezheptir. Geri kalanı ehli sünnet itikadının dışında olduğu için hak kabul edilmemiştir.

Mezhep; gidilen yol demektir. Müctehidler tarafından yaşıyor olduğun mekana göre verilen ve islamın esasından çıkmayan hükümleri seçmeye denir. Örn; Şafii mezhebinde bir damla kan abdesti bozmaz da kadının değmesi bozarken, Hanefide kadın değil kan bozar.

Bunun açıklamasını da verirsek; Somali, Habeşistan gibi kuru topraklarda daha ziyade Şafii mezhebi geçerlidir. Çünkü su az bulunur. Ancak yeşillikleri ve suyu olan bölgelerde Hanefi mezhebine daha sık rastlarız.

Bu 2 zıt görüş, tek bir hadisi şeriften alınmıştır. Rasulullah (sav) efendimizin dizi kanar ve hz. Aişe annemize pansuman yaptırır. Pansuman bitiminde abdest almam lazım diyerek kalkar. Bu hadiseye göre imamı Şafii kadın değmesinden dolayı abdesti gitti der, imamı Ebu Hanife ise kan aktığı için gitti der. 2si de haktır zira yine Rasulullah (sav) efendimizin şu hadisi buna delildir. “İctihad edip isabet eden iki ecir, hata eden bir ecir alır." (Buhârî, “İʿtiṣâm”, 13, 21; Müslim, “Aḳżıye”, 15)

Namaz hususuna gelirsek, şafiler eğer kazaları varsa sünneti kılmak yerine kaza kılarlar. Hanefiler içinse Sünnet kazadan evvel gelir. Tek fark budur. Sabah namazı sünneti müekkede olduğu için o hariç diğer sünnetlerde bir zorunluluk yoktur. Hatta yeni namaza başlayan çocuklara ilk evvela farz kıldırılır, sonra yavaşça sabah akşam gibi kolay sünnetleri kılmaya teşvik edilir.

Sünneti terk etmek sevabını almamaya ve ahirette şefaatten mahrum olma tehlikesine sebep olur ancak hüküm olarak farz ve vacip gibi mecburi değildir. Terki kötüdür.

Gönül ister ki tüm namazlarımız tam olsun ama hiç namaz kılmayan bir insana direkt sünnetle beraber kıl demek o insanı birden ağır bir yükle baş başa bırakmak demek olacağından evvela farzlardan başla, sonra sünnetleri de yavaşça oturtturursun denmelidir.

Zira "Talha b. Ubeydillah (r.a.)'ın şöyle dediği rivayet edilmiştir: Necidlilerden, saçları dağınık bir adam Resûlullah (s.a.v.)'e geldi. Sesinin fısıltısı duyuluyor, fakat iyice yaklaşmadıkça ne dediği anla­şılmıyordu. (Yaklaşınca) bir de ne görelim. Resûlullah (s.a.v.)'a İslâm (farzların)dan soruyor, Resûlullah (s.a.v.): “Gece ve gündüzde beş (vakit) namaz."(sana farzdır) buyurdu.

Adam: "Bana onlardan başkası yok mu?" diye sordu. Efendimiz: "Hayır, ama nafile kılarsan müstesna." cevabını verdi.

Hz. Peygamber (asv) Ramazan ayının orucunu söyledi. Adam yine: "Bana ondan başkası yok mu?" diye sordu. Resûlullah: "Nafile tutmandan başka yok." buyurdu. Efendimiz (asv) bundan sonra zekâtı zikretti. Adam: "Bana ondan başkası yok mu?" diye sordu. Hz, Peygamber (asv.): "Hayır, fakat sadaka vermen müstesna." buyurdu.

Bunun üzerine bu adam: "Vallahi, ne bunu artırırım ne de eksiltirim!.." diyerek dönüp gitti. Resûlullah (s.a.) (arkasından); "Eğer doğru söylüyorsa, kurtuldu." buyurdu." Hadisi şerifi de buna delildir.
(1,329 puan) tarafından
Ben şafiydim,eşim Hanifi evkenince Hanifi oldum yani Hanifi olmak için bişi söylemedim imam nikahından sonra otomatik mi olunuyor onu da bilmiyorum.Sorduğum kişiler artık Hanifi olduğumu söyledi ama namaz kılarken halen ayaklarımı çıplak bırakmıyorum,selam vermeden önce eşhedimi getirirken işaret parmağımı kaldırıyorum, sünnet kılmıyorum kaza kılıyorum ama artık eşim bana değince hanifiyim deyip abdest tazelemiyorum vs..Anne tarafım hanifi aşinayım aslında ama şafii alışkanlıklarıma devam ediyorum.Yanlış mı yapıyorum acaba
tarafından
Yok yanlış değil, Hanefi ve Şafii mezhepleri arasında sanıldığı gibi öyle uçurum tarzı bir fark yok. Şafiilerde farz olan, hanefilerde ya sünnet ya vacip oluyor. Saydıklarınızı yapmaya devam edebilirsiniz. Şafiilikten hanefiliğe geçişte hanefi olduğunuzun bilincinde olmanız yeterlidir.
Ancak hanefilikten geri şafiiliğe dönmeyi alimler uygun bulmamışlar. Çünkü Hanefi mezhebinin Şafii mezhebine üstünlüğü, hz. Ebu Bekir (ra) hz. Ömer (ra) üstünlüğü gibidir demişler.
(1,329 puan) tarafından
Çok teşekkür ederim sağolun ♥️
(702 puan) tarafından
Alaska bacım bi soruda ben sorayım. Ben hanefi mezhebine göre yaşıyorum eşimde hanefi ama babamın babası dedem şafiiydi babamlar hanefi o zaman biz dedemin üzerine mi oluyoruz.

Dedem araptı o yüzden hep şaşii mezhebine göre yaşadı
tarafından
Başkasının mezhebi sizi bağlamaz, mezhep şahsidir. Babanız dedeniz veya tüm sülale vs Şafii sadece siz Hanefi olabilirsiniz. Bir beis yoktur.

Dedenizin üzerineden kasıt nedir? Şayet atanın mezhebiyle devam mı etmeliyiz gibi bir soruysa, hayır böyle bir mecburiyet yok.
Şayet Hanefi mezhebinin Şafii mezhebinden üstün olmasıysa, imamı Şafii hazretleri annesiyle evlenen üvey babası İmamı Muhammedden çok istifade etmiş ve onun görüşlerini temel alarak Şafii mezhebini kurmuştur. İmamı Muhammed de İmamı Azamın talebesidir. Buna göre alimler imamı Şafii için imamı azamın ilimde torunudur demişlerdir.

Ayrıca İmam Şafi Bağdad’a girdiği gün, ilk işi Ebu Hanife’nin kabrini ziyaret etmek olmuştu. Sabah namazında o makamda bulunmuş, namazda Kunutları okumamıştı. Halbuki kendisi mezhepçe sabah namazında Kunut duasının okunmasını söylerdi. "Neden sabah namazında kunut duası okumadığı" sorulduğunda, "Ben İmam Ebu Hanife’nin söylemediği şeyi yapmaktan utandım. Bu sebeple böyle davrandım.” demiştir. (İmam-ı Şarani, el-Uhudü’l-Kübra, Bedir Yayınevi, s. 764-765)
-Reklam-
+1 oy
(1,553 puan) tarafından
Bu ayrım neyden doğduğunu kısaca bahs edeyim. Kuran-ı Kerim’de Namaz kılın denmiştir ama detayı verilmemiştir. Peygamber efendimizden öğrenmişizdir.Bazı sahabilerden nakledilen bilgilerle bir ayrıma düşülmüştür. Bu nedenle mezhepler ortaya çıkmıştır. Kısaca net bu şekilde anlatayım dedim umarım anlaşılmıştır 
tarafından
Anladım canım teşekkürler
0 oy
(2,218 puan) tarafından
Soruyu pek anlamadım ama kısa örnek vereyim mezhepler bir birine benzemez safi mezhebinde abdestliyken eşler bir birine dokunmamali ama hanefide dokununca sıkıntı olmuyor 
tarafından
Su an benim de kafar karisti..demek istedigim oki neden dinimizde mezhepler var ..
(2,218 puan) tarafından
Bu konuda aklını sulandirmak yada yanlış yönlendirmek istemem bu konuyu sana güzelcene birinin anlatması lazım
tarafından
Teşekkür ederim canım
0 oy
(50 puan) tarafından
Canım şimdi din tekdir İslam dir. Mezhepler sadece yol gostericidir ki farkettiysen biri birine de uymaz. Her ne kadar mezhepler çoğu kişi hak sayılsa da aslında ayristiricidir bu devirde öyledir daha doğrusu 

Şunu demek istiyorum birşey haramsa herkese haramdır şu mezhepteysen mekruh şu mezhepteysen sıkıntı yok ama digerindeysen haram diye bişey yoktur 

 Örnek vermek gerekirse safilikte köpek haram görülüyor ellemezler abdest bozacaklarina inanılıyor ama Hanifi mezhebinde bu yoktur e peki bu durumda ona haram bana sevap mıdır? Tabiki değildir 

O yüzden mezheplere takilmamani öneririm İslam açıkça birçok şeyi ifade ediyor gösteriyor merak ettiğin ne varsa oradan bak meallere bak eminim cevap bulursun 
tarafından
İnşallah canim teşekkürler..ben dinimi tam anlamiyla oyrenmek iatiyorum ..nerden baslamaliyim ?namaz kiliyorum kuran okuyorum .
(50 puan) tarafından
Tabi burda çok çok daha bilgili kişiler vardır ama madem namaz kiliyosun kuran okuyosun bence kuran mealinden başla bittikçe de oku hem dinimiz ne öğretiyor ne demek istiyor bunları öğrenirsin hemde aklına takılanların cevabını bulursun. Sonraki aşamada hadis ve fıkıh kitaplarıni okumalısın iyice ogrenicem dersen ama tabi en önemlisi okuduklarını uygulaman hayat standartlarını ona göre yaşaman gerekli
( Asla dış gorunusten bahsetmiyorum yanlış anlama lütfen)  karakteristik olarak
tarafından
Tamam teşekkürler canim..kuran melaini internetten okumak oluyormu play storeden yuklemek falan..cunki ben malesef rusyadayim burda öyle kitap yok varsada ruscadir o bende rusca bilmiyorum
(50 puan) tarafından
Var tabiki olmaz mi tabi oradan bulmak zor ama YouTube da bile var cüz cuZ ilerleyebilirsin. Yada olay Store'dan uygulama bulabilirsin. Kıble gösteren bazı uygulamalarda bile var.
tarafından
Tamam canim teşekkür ederim bilgi icin basliyicam inşallah..insallah bende dinimi tam anlamiyla ogrenirim
0 oy
(856 puan) tarafından
Nurettin yıldız hocayı aç dinle burda yaniltirlar yarım bilgiyle yazarak zor 
tarafından
Tamam cnm
0 oy
(172 puan) tarafından

Mezheplerin birden fazla olmasının hikmetine Bediüzzaman Said Nursi şöyle bir misal getirmiş 


Bir su beş farklı mizaçlı hastalara göre nasıl beş hüküm alır. Şöyle ki:"

"Birisine, hastalığının mizacına göre su ilâçtır; tıbben vaciptir. Diğer birisine hastalığı için zehir gibi muzırdır; tıbben ona haramdır. Diğer birisine az zarar verir; tıbben ona mekruhtur. Diğer birisine zararsız menfaat verir; tıbben ona sünnettir. Diğer birisine ne zarardır, ne menfaattır; afiyetle içsin, tıbben ona mübahtır. İşte hak burada taaddüt eder (çoğalır). Beşi de haktır. Sen diyebilir misin ki: ‘Su yalnız ilâçtır, yalnız vaciptir; başka hükmü yoktur"

"Dünyanın muhtelif bölgelerinde yaşayan Müslümanlar dört mezhepten birisine bağlıdırlar. Bir Müslüman hak mezheplerden birisine tâbi olur, ibadet ve muamelelerini o mezhebin hüküm ve içtihadlarına göre sürdürebilir. İslâmî hayatını bu mezheplerden birisine göre yapan bir Müslümanın, ölünceye kadar aynı mezhepte kalması gibi bir mecburiyet yoktur. Bundan dolayıdır ki, arzu ederse tamamen bir diğer hak mezhebe geçebilir. Meselâ, Şâfiî mezhebine mensup olan bir kimse, dilerse Hanefî mezhebine; Hanefi mezhebine mensup bir kimse de, isterse Şâfiî mezhebine geçebilir.

Ehl-i sünnet mezheplerin hepsi haktır ve hepsi de doğrudur. Bu bakımdan şu mezhep diğerinden daha üstündür gibi bir düşünce yanlıştır 

tarafından
Cok cok teşekür ederim yorumunuz icin
(172 puan) tarafından
Rica ederim :⁠-⁠)

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 172 göst.
30 Haziran 2023 Diğer kategorisinde Y❤️Z ❤️A❤️M (29 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 165 göst.
10 Mart 2023 Diğer kategorisinde mrve4242 (59 puan) tarafından soruldu
0 oy
22 cevap 472 göst.
28 Kasım 2022 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
14 cevap 1,029 göst.
23 Kasım 2022 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu

408,640 soru

12,280,105 cevap

37,862 kullanıcı

Kategoriler

...