3 yaşında kızım varken ikinci bebeğe hazır mıyım?

0 oy
354 göst.
Çocuk & Ebeveyn kategorisinde (1,066 puan) tarafından

Hanımlar benim 3 yaşında kızım var .bende 27 yaşındayım. İkinci bebek düşünüyorum ama korkularım var yapabilir miyim yetişebilir miyim 🫣 bana biraz cesaret verin 🥺 bide bezi daha bırakmadı ondan korkuyorum yorar mı acaba 

10 Cevaplar

+1 oy
(2,584 puan) tarafından

Bence hemen bi bez işini halledin. Belki bulantılarınız çok olacak ve ilgilenemeyeceksiniz 

(1,066 puan) tarafından

Aslında bu ay düşünüyodum ama hava soğuk üşütür mü diye erteledim Mayıs sonu başlamayı düşünüyorum. 

-Reklam-
0 oy
(1,684 puan) tarafından

Düşünüyorsan eminsn yap pişman olmassin.  Em azından okula başlayana kadr küçük te toparlar 

(1,066 puan) tarafından

Bebek oldu doğdu diyene kadar 4 yaş olur araları normal mi sence ☺️

(674 puan) tarafından

Evet aynen öyle oluyor oğlum üç yaşındaydı hamile kalmaya niyet ettim oldu olucak derken daha doğum yapmadım oğlum 4 yaşını gecti 35 haftaligim oglum 4.5 yaşında 

(1,066 puan) tarafından

Maşallah ☺️ inşallah sağlıkla kucağına alırsın 

(674 puan) tarafından

Teşekkürler canım 

0 oy
(45 puan) tarafından

Bence ihtiyaçlarını kendi karşılayana kadar bekleyin 2.5 yaşında oğlum var 3 aylık kızım var oğlumla ilegileneyorum bazen çişi geldiğinde bebeği emziriyorsam altına yapıyor bazen çok üzücü bişey bu 

(1,066 puan) tarafından

Benim kızım 3 yaşında bebek olana kadar belki 4ü de geçer. O zaman ideal bir süre olmaz mı sizce 🥺

0 oy
(674 puan) tarafından

Senin gibi düşünüp çok korkuyordum ben de canım ama inan ki şu an 35 haftalık hamileyim neredeyse ve gayet de memnunum hamile kaldigima oğlum 4 yaşında ve kendini o kadar yalnız hissediyordu ki hamilelik sürecim bile olgumabçok iyi geldi bakım konusuna gelince zaten evdeyiz de bakabiliriz bence kardeşi olucak diye o kadar mutlu ki biraz yorulucaz belki ama onlarin o mutluluğana değer bence  bence hamilelik sürecinde doğum sürecine kadar kızı da bezden kesebilirsiniz sorun etme onu

(1,066 puan) tarafından

Mayıs sonu başlamayı düşünüyorum bezi halledersem daha rahat olucam inşallah ☺️ yorumunuz çok mutlu etti beni heveslendim inşallah sizde sağlıkla kucağınıza alırsınız ☺️

(674 puan) tarafından

Ben önce kadın doğuma gidip gebelik öncesi tahlil verdim vitamin ve folik asit desteği aldım ilaçlarım bitince korunmayı bıraktım size tavsiyem sizde bu gidin testlerinizi yapın vitamin depolarinizi doldurun düşükse teşekkür ederim darısı başınıza 

(1,066 puan) tarafından

Haklısın valla benim değerlerim düşük bunu hissediyorum sürekli halsiz ve yorgunum biraz da çabuk sinirleniyorum takviye almak iyi olacak 

(674 puan) tarafından

O zaman ilk fırsatta değerlerine baktır canım 

0 oy
(2,704 puan) tarafından

Korkutmak için demiyorum ama kızım 3 yaşında oğlum 4 aylık huni takıp gezecem az kaldı küçük uyumuyor büyük ilgi istiyor keşke aralarında biraz daha yaş farkı olsaydı diyorum küçük yüzunden kızımın tuvalet eğitimine bile baslayamadım bende 27 yaşındayım bence büyük olan okula baslayana kadar ya da en azından bezden kurtulana kadar bekleyin derim

(1,066 puan) tarafından

Benimde korkum o yetişemezsem diye emin değilim. Bu yaz bezi halledersem inşallah daha rahat olur herhalde hem aralarında da oldu olacak derken 4 yaştan fazla olur gibi 

(2,704 puan) tarafından

Uyku konusunu çok zorluyor küçük kucağımda uyumak istiyor kızım da ses yapıyor haklı olarak oyun oynamak istiyor 

(1,066 puan) tarafından

Kıyamam ona gerçekten zor bi süreç ama bir yaşından sonra bence rahat olur 

0 oy
(13,346 puan) tarafından

İkinciye Hamile kaldığımda kızım tam iki yaşındaydı. Hemen bez işini hallettik ve kızıma oda yaptık odasını ayırdım hiç bi şey korktuğum gibi olmadı iyi ki yapmışım diyorum biri okula başlayana kadar ikinci toparlıyor kendini şuan biri 5 buçuk yaş biri 3 yaş ablasını okula beraber getirip götürüyoruz. Ha zorlukları var mı var ama aşılmayacak şeyler değil inan

(1,066 puan) tarafından

Çevremde büyükler hep diyo tek çocuk daha zor ikisi beraber büyür diye ☺️ mantıklı geliyo bana da çünkü kızım sürekli oynamak istiyo ve ben yoruluyorum artk☺️ en azından ikinci kendini toplar ve beraber oynarlar 

(13,346 puan) tarafından

Biraz zor canısı beraber oynamaları yaşları yakınsa hele 🤣 her çocuk bi değil fakat benimkiler sürekli kavga ediyor iki kızım var. İki çocuk daha zor ama ikinciyi istiyorsanız ertelemenin manası yok 

0 oy
(9,179 puan) tarafından

Korkularının üzerine yürü ozamn yoksa aşamazsın 🤣 


4 çocuklu biri anca böyle tavsiye verir

(1,066 puan) tarafından

😂😂😂 güzel tavsiye bezi bırakıp hemen işe koyulcam😂

0 oy
(3,378 puan) tarafından

İlk iki oğlum peşpeşe oldu kırkım çıktı hamile kaldım sonra 3yil bekledim belki kız olur dedim bitane daha yaptım oda irkek olunca yeter dedim onlar şükür büyüdüler hooop 11 yıldan sonra istemeden gebe kaldım🤭bana sorarsan arayı çok açmak iyi değil sende bedenen rahatliga alışıyorsun ve düzeni tekrar boz tekrar kur zor oluyor 3 yaş iyi bence 11 yıldan sonra olan beni çok zorladı tabi yaş 36 sen daha gençsin ama tavsiyem arayı çok açma ben iki çocuğa bakamam derken şuan 4e bakıyorum 🤗

(1,066 puan) tarafından

Maşallah Allah hepsine sağlıklı uzun ömürler versin 😇

0 oy
(57 puan) tarafından

Oğlum 19 aylık kızım  2 haftalık😂 zorluyor ama iyiki varlar 

(1,066 puan) tarafından

Ne güzel ya sizin baya erken olmuş 😇

0 oy
(10,124 puan) tarafından

Önce tuvalet eğitimi sonra gebelik bence gebeyken çok zor olur senin için götür getir yine de sen bilirsin tabii 😊

(1,066 puan) tarafından

Haklısın canım önce tuvaleti öğretmen lazım 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

3 yaşında çocuğu olan biri ikinci bebeğe nasıl hazırlanmalı?
3 yaşındaki çocuğunuzu ikinci bebek sürecine hazırlamak için ona hamilelik döneminde sorumluluklar vererek sürece dahil olmasını sağlayabilirsiniz. Kardeş kavramını yaşına uygun kitaplar veya oyuncak bebeklerle anlatmak, çocuğun durumu daha kolay kabullenmesine yardımcı olur. Bebek gelmeden önce ona sevginin paylaşılacağı ama azalmayacağı mesajını oyunlar yoluyla vermek, adaptasyon sürecini hızlandıran en etkili yöntemlerden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuk bezi bırakmadan ikinci bebek yapmak zor olur mu?
Çocuk bezi bırakmadan ikinci bebeğin dünyaya gelmesi ilk etapta yoğun bir efor gerektirebilir ancak imkansız değildir. Bu süreçte tuvalet eğitimi için baskı kurmamak ve çocuğun hazır bulunuşluğunu gözlemlemek kritiktir. İkinci bebeğin bakımıyla meşgulken büyük çocuğun bez süreciyle ilgilenmek için günlük rutinlerinizi esnetebilir ve gerektiğinde eşinizden veya ailenizden bu konuda destek alarak iş yükünüzü dengeleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İki çocuk arasında yaş farkı 3 olduğunda nelere dikkat edilmeli?
3 yaş farkı, çocukların gelişimsel olarak farklı ihtiyaçları olduğu bir dönemdir; büyük çocuğun bağımsızlık çabası ile bebeğin sürekli bakım ihtiyacı arasında denge kurmak önemlidir. Büyük çocuğunuzla her gün sadece ona özel 15-20 dakikalık kaliteli zaman geçirmek, dikkat çekme davranışlarını azaltır. Bu dönemde rutininizi korumak hem sizin hem de çocuklarınızın duygusal adaptasyonunu kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci bebek kararı alırken annenin hazır olduğu nasıl anlaşılır?
İkinci bebek kararı alırken hem fiziksel hem de duygusal kapasitenizi objektif olarak değerlendirmeniz gerekir. Uyku düzenine, tahammül seviyenize ve destek sisteminizin (eş, aile, yardımcı) yeterliliğine bakarak karar vermek en sağlıklısıdır. Korkularınızın olması çok doğaldır; önemli olan sizin ve partnerinizin bu süreci yönetmeye istekli olup olmadığınıza karar vermenizdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İki çocukla günlük rutin yönetimi nasıl daha kolay hale gelir?
İki çocukla günlük rutinleri yönetmek için evdeki işleri minimize etmek ve en azından ilk aylarda mükemmeliyetçiliği bir kenara bırakmak en önemli adımdır. Büyük çocuğunuzun okul veya oyun saatleri ile bebeğin uyku saatlerini eşleştirmeye çalışmak, size kendinize ait bir alan yaratma imkanı sağlar. Yemek hazırlığı gibi rutinleri önceden planlamak veya pratik çözümlere yönelmek, gün içerisindeki stres seviyenizi belirgin şekilde düşürecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
14 cevap 847 göst.
0 oy
8 cevap 263 göst.
1 Şubat 2022 Aile & Aşk kategorisinde Sevdatanesi (86 puan) tarafından soruldu
0 oy
13 cevap 616 göst.
3 Mart 2021 Diğer kategorisinde İmren bebeğin annesi (1,854 puan) tarafından soruldu
0 oy
13 cevap 618 göst.

Kategoriler


1,512,163 soru

24,665,736 cevap

366,967 kullanıcı

...