Eşimin aileme yaptığı harcamalardan dolayı bunaldım mı?

0 oy
934 göst.
Aile & Aşk kategorisinde (4,743 puan) tarafından

Burda eski gönderilerim vardı genelde eşimin ailesi ve maddi sorunlarla ilgili. Biz karı koca çalışıyoruz ve ben evlendim evleneli borç ödüyorum. Eşim hiç para yönetmekten anlamayan bir insan, ev de aldık araba da ama her şey bize iki üç katına mal oldu. Boşa giden çok da paramız oldu. Ben sürekli kendimden ödün verdim, yeğenim doğdu ona takacağım altını bile annemden borç aldım. Eşim de tutup yok babamın evine arıtıcı takacağım, yok kardeşim ev aldı ev hediyesi mutfak tezgahını yaptıracağım, yok babama telefon alacağım şu bu kafasında. Eşimin babası da bize asla yardımcı olmadığı gibi aldığımız eve laf etti eski falan diye, kendi evine gidip arıtıcı taktırmıyor saftirik oğlu yapsın diye ama gidip diğer oğlunun evine cam balkon yaptırıyor. Eşim de sürekli olmayan parasıyla ailesi için plan yapıyor ve bu durum beni çok sinirlendiriyordu. Ben bekarken gezen bir insandım ama evlendim evleneli borç harç yüzünden asla istediğim şekilde gezemedim, ben hep eşime uydum. Eşim de diyor kumara mı harcadım ama ben artık gerçekten bunaldım. Ne olacaksa olsun deyip kredi kartı ile yurtdışına bilet aldım. Yeşil pasaportumuz var zaten ve eşim de benim artık tahammül edemediğimi gördüğü için ses etmiyor. Biletleri ve kalacağımız bir şehirdeki oteli aldık. Diğer ay da başka şehirlerdeki oteli ve şehirler arası ulaşım için biletleri vs alacağız. Ben kendimden taviz verdikçe o para sürekli başka yerlere gidiyor. Kardeşimden de borç alacağım. Sürekli kocamın başımıza açtığı kazıklanma borçlarını ödeyeceğime biraz da kendi keyfim için borç yapıp öderim artık dedim. Biz şehir dışına çıksak bile babanız tatil mi görmüş diye kızan kayınbaba sinirden napar bilmem artık

14 Cevaplar

+2 oy
(5,190 puan) tarafından

Aferim kız en ıyısını ettın esini sen borca sokki baskasına söz veremesin ;)

(4,743 puan) tarafından

Evet gerçekten öyle yapmak lazımmış

-Reklam-
+1 oy
(5,671 puan) tarafından

Çok iyi yapmışsın. Erkekler neden böyle ya geçen benimki de bana harcamalarımıza dikkat edelim dedi çocuklara 370 TL ye oyuncak almıştım eve geldik derbiyi izlemek için 1200 TL verip uygulama satın almış ve son birkaç maç kaldı boşa para verdi. Bende dedim kendime sen niye düşünüyorsun ki bunu i ne kadar harcarsa sende o kadar harca kendine. Ben harcamadıkça o harcıyor.. kayınbabana arıtıcı taktıracağına bir ülke görmüş olursun. Suyuda musluktan icsinler.

(4,743 puan) tarafından

Ayy aşırı sinir bozucu. Benim telefonum 6 yıllık, bir ara diyordu ki babama telefon alayım. Baban gayet 50bin verip diğer oğluna cam balkon yaptırıyor gitsin telefonunu da arıtıcısını da kendisi alsın. Ben borç batağındayken hiçbirinin umrunda değildi

(5,671 puan) tarafından

Vallahi çok sinir bozucu. Bundan sonra böyle yapmaya devam et. Ben kendim çalışmadığım için yapamıyorum sen yap.

0 oy
(9,208 puan) tarafından

Hahaha çok iyi devamke 💃🏻

(4,743 puan) tarafından

Teşekkür ederim ☺️ 

0 oy
(752 puan) tarafından

Ohhh çok iyi yapmışsın kız. Yolculuk nereye :)

(4,743 puan) tarafından

Budapeşte, Viyana inşallah, teşekkür ederim ☺️

(752 puan) tarafından

Oraya kadar gitmişken mutlaka pragı da gör derim. 

(752 puan) tarafından

Budapeştede mutlaka goulash museum da gulaş ye. Langosh ye. Alkol alıyorsan budapeşte kalesinde bahçede büfe gibi bir yer var oradan sıcak şarap iç. Viyanada hindi shcnitzel ye. Demel den tatlı ye. Doğa tarihi müzesine gidin çocuklar da bayılıyor. Ama mutlaka pragı da görün bence. Rüya gibi bir şehir. Sanki filmin içindeymişsin gibi. 

(4,743 puan) tarafından

Çok teşekkür ederim, not alıyorum hepsini.

0 oy
(446 puan) tarafından

Sen yemessen yiyolar.. sefammm olsun de hayatına bak boşver 

(4,743 puan) tarafından

Aynen öyle olduğunu anladım

0 oy
(2,487 puan) tarafından

e nihayet aklin basina gelmis😂😂. sadece otel gezme degil kendine bir thsort bile alacaksan erteleme hatta iki uc tane fazla fazla al .  disari sacacak bisey kalmasin. nasilsa birikim yapayim tutumlu olayim diye duaunsende birikip yapamiosun saga sola esin saciyor . haliyle birikim yapmayi kafandan cikar akli basina gelene kadar. millet de mal

olmadiginizi gorene kadar. hicbiseyini erteleme estine gerekli gereksiz her heves ettigin dala atla kon😂

(2,487 puan) tarafından

seni enterese etmez babamizin tatil gorup gormedigi yakamizi rahat hiraksaniz neler neler yapacaz agziniz acik kalir ama onun bunun yukunu sirtlanip duruyoruz deyin ortaya laf atilirsa tatilmi gordu babaniz vs denirse yine

(4,743 puan) tarafından

Evet eşim hala diyor ki neyle gidiyorsun paran yok. Ben de sen olmayan paranla her haltı yapma planı yapıyorsun, ben de artık kendime borçlanacağım dedim. Babası zaten aşırı sinirimi bozuyor. Bizi inanılmaz zengin sanıyor iki kişi çalşıyoruz diye ama her şeyi de tek başımıza yaptık borçtan çıkamadık. Kardeşinden eşim ev için borç istemişti sadece yirmi bin lira, kardeşi de niye masraf yapacağın ev aldın demişti. Şimdi kendisi ev aldı evin içinde dolap hiç yok, mutfak namına bir şey yok. Babası bizden bir şeyler bekler de avcunu yalasın. Onun karısı çalışmıyormuş, bana ne ben ona mı çalışıyorum sanki. Ben evlendim hayat kalitem düştü resmen

(4,180 puan) tarafından

Yemezsen yerler 😁🤣 birazdan sen ye 

(2,487 puan) tarafından

aynen iyle. sizden beklerseler bise dersiniz yadilat yapacagin ev niye aldinki biz zamaninda 20 bin istedikte laf ettin: herkes kendi calissin kendi yesin. bide kayinpederin bir halta yaramioda niye karisio okadar. hani kendi canla basla ugrassa didinse hadi size akil versin ama daha kendi bir ot olamamis yerdeki boha laf edio

(4,743 puan) tarafından

Kayınbabamın sorunu zaten herrr konuda fikri olması ve gereksiz patavatsız çok konuşması. Onun lafına göre hareket etmiyorum ama yine de insanı sinir ediyor.  

0 oy
(1,057 puan) tarafından

Bende mi anormallik var bilmiyorum asla koca parasına acımayan biri oldum hep hiç umrumda bile değil kendime bi yana aileme bile harcarım ben onun temizliğini yemeğini pisliğini kahrını çekiyorsam parasını da yerim kendim de para kazanıyosam kuruş vermem yine kendime harcarım gerçi artık kızım var öncelik o şimdi Bikaç aya nafaka almaya başlicam artı dava sonunda tazmibat dört gözle bekliyorum parasını harcamayı ne yapsam az ona


(4,743 puan) tarafından

Sizde değil bende sorun var. Kendime para harcamaya hep korktum ve kendimi geri plana attım 

0 oy
(9,211 puan) tarafından

Sen çalışıp yemesen yiyen çok olur en iyisini yapmışsın sefasını süre süre gez 

(4,743 puan) tarafından

Evet gerçekten öyle 

0 oy
(1 puan) tarafından

Anladığım kadarıyla eşiniz sorumluluklarının farkında değil birincil ailesi sizsiniz bu konuda uzun uzun konuşmalısınız .Güzellikle anlatmalısınız ve ailesinin de tutumu  hiç hoş değil Allah yardımcınız olsun ama bir çift terapisi yapmanız o kadar güzel olur ki ilişkiniz açısından tabi gönlünün de olması lazım tek taraflı olmuyor 

(4,743 puan) tarafından

Sorumluluklarının farkında olmamaktan ziyade olmayan parasıyla hep başkasına yönelik plan yapmasına sinir oluyorum. Ben kendi kazandığım parayla kendimi öncelik vermek istiyorum artık, gerçekten bezdim. 6 senede 6 araba değiştirdik ,ne gereği vardı

0 oy
(301 puan) tarafından

Yürüü bee diva  çok iyi yapmışsın vallahi hakkı budur umarım çok güzel geçer tatiliniz herşey gönlünüzce olsun 

(4,743 puan) tarafından

Çok teşekkür ederim ☺️ 

0 oy
(10,373 puan) tarafından

Senin yerine ben rahatladım sefan olsun 

(4,743 puan) tarafından

Teşekkür ederim ☺️ 

0 oy
(43,839 puan) tarafından

Bende evlendim evleneli borç borç bunaldım ve eşimin iğrenç ailesi yüzünden saçma sapan sorunlar yaşadım en son evi terkettim 1 ay sonra geldi almaya eşim yaklaşık 100 bin bir harcama yaptım 5 yıldan sonra ilk defa gönlümce ne istediysem aldım gezdim tozdum yedim içtim sefam olsun sende ye iç gez toz eğlen sen ye ki ailesine yediremesin

(4,743 puan) tarafından

Ailesine yedirme durumu aşırı değil aslında, kocamın iş bilmezliği bize çok para kaybettirdi ama üstüne hala ailesine plan yapıyor. Artık ben de kendimi öne koyacağım kim ne derse desin. Kendi kazandığım parayı bile rahat harcayamıyorum

0 oy
tarafından

ah ah bu koca ailesi insanı yer yer bıtıremez ama bız yesek ne gerek var olur diğer ogluna cam balkon yaptırmıs ya sonucta kendı evıne yapan bırısı varken nıye kendı evıne harcasınkı adam oyle dusunuyor bence kocanla onların arasına mesafe koykı daha cok aklını çelmesınler sizede yazık gezın eglenın hep onlar ıcın borca gırmeye gerekmez zaten gırsende o borc bıtmez 

(4,743 puan) tarafından

Aynen baktım borcun biteceği yok en azından kendime borç yapmış olayım 

0 oy
(50 puan) tarafından

Erkeğin burnunu borçtan çıkarmayacaksin bende çalışıyorum eşim de memur genelde memurları Zengin sanıyorlar ben bakarım borç bitecek hemen başka borç yaparım şimdi öyle bir borca soktum ki nefes alaacak yeri kalmadı 

(4,743 puan) tarafından

Bizim sorunumuz şu; bizim de burnumuz borçtan çıkmıyor ama gereksiz yere çok para kaybettik, onları ödemekten kendimize fırsat kalmadı. Ama eşim tutup da planlar yapıyor olmayan parasıyla, hep de ailesinin eksiğini kapatma derdi var. Arabanın borcunun çok büyük kısmı Ekim ayında bitecek ve ben ondan sonra da kendime araba alacağım. Çalıştığım hayrını ben göreyim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Evlilikte eşler arası para yönetimi çatışması nasıl çözülür?
Evlilikte finansal çatışmaları çözmek için öncelikle çiftlerin ortak bir bütçe planı oluşturması ve harcama önceliklerini netleştirmesi gerekir. Bir tarafın birikim yapmaya çalışırken diğerinin aile üyelerine harcama yapması gibi durumlarda, şeffaf bir iletişim kurularak aylık gelir-gider dengesi için ortak bir karar mekanizması kurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Eşin aileye aşırı maddi destek sağlaması nasıl dengelenir?
Eşin kendi ailesine olan maddi yardımları, ailenin temel ihtiyaçlarını karşılamasını engelliyorsa bu durumun yarattığı psikolojik yük açıkça konuşulmalıdır. Finansal sınırlar belirlenmeli; öncelikle kendi çekirdek ailenin borçları ve yaşam standartları koruma altına alınmalı, aile yardımları ise kalan bütçeye göre planlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sürekli borç ödemek zorunda kalmak evliliği nasıl etkiler?
Sürekli borç ödemek, evlilikte hem bireysel özgürlük kaybına hem de taraflar arasında ciddi güven ve huzur sorunlarına yol açar. Kişinin kendi ihtiyaçlarını sürekli ertelemesi bir süre sonra tükenmişlik hissi yaratır; bu durumu aşmak için çiftlerin birbirinin hayat kalitesine saygı duyması ve mali sorumlulukları paylaşması şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kendi kişisel harcamalarımı yapmak için hangi stratejiler izlenmeli?
Kişisel harcamalarınızı yapmak için en sağlıklı yöntem, aylık bütçenizde mutlaka bireysel harcama payı ayırmaktır. Kendi emeğinizle kazandığınız paradan tasarruf edip kendinize vakit ayırmak bir lüks değil, mental sağlığınızı korumak için bir ihtiyaçtır; bu payı önceden belirleyerek borçlanmadan kişisel keyiflerinize bütçe yaratabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evli çiftlerde finansal uyum sağlamak için neler yapılmalıdır?
Finansal uyum sağlamak için çiftlerin ilk olarak borç tablosunu çıkarması, gereksiz harcamaları kısıtlaması ve ortak finansal hedefler belirlemesi gerekir. Eşlerin birbirinin harcama alışkanlıklarını anlaması ve şeffaf bir gelir yönetimi sistemi kullanması, gelecekte yaşanabilecek büyük maddi krizleri önlemek adına atılacak en önemli adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

+2 oy
11 cevap 921 göst.
3 Mart 2025 Güzellik-Bakım kategorisinde sevvalice (5,660 puan) tarafından soruldu
+16 oy
41 cevap 2,437 göst.
21 Kasım 2023 Diğer kategorisinde nrsnr (303 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 588 göst.
1 Mayıs 2023 Diğer kategorisinde Canansydmr (1,929 puan) tarafından soruldu
0 oy
12 cevap 973 göst.

Kategoriler


1,512,270 soru

24,666,974 cevap

367,045 kullanıcı

...