Doğumdan 3 ay sonra prematüre bebekle tatile gitmek mantıklı mı?

0 oy
220 göst.
önce Çocuk & Ebeveyn kategorisinde (56 puan) tarafından

Herkese selamlar. Arkadaşlar ben yeni doğum yaptım. İki hafta oluyor sezeryan oldum. Bebeğim prematüre doğdu. Gelişim geriliği vardı kontrol için gittiğimde kalp atışı çok hızlandığı için acil sezeryan kararı verildi. 33 haftayla uyumlu doğdu miniğim. Çok zayıf ve küçük bir bebek. Hamileliğim boyunca çok ciddi sınavlardan geçtik. Hastaneye her gidişim ağlayarak çıkışımla son buluyordu. Çok zor bir süreç geçirdim bebeğimle ilgili yaşamaz vs neler neler dediler. Kaç kere gebeliği sonlandırmak istiyo musun diye sorup imza aldılar. Sezeryanin fiziksel zorluğu o sürecin psikolojik zorlugunun yanında hicti gerçekten. Küçük bir bebek olduğu için hastane sürecimiz de bitmiş değil. Sık sık kontrolleri var kuzumun. Bu kuzucugun bir de ablası var iki yaşında. Hastane süreci kızım içinde çok zor oldu çünkü ben bir süre hastanede yattım ara ara. Ailecek çok yıprandık kısaca... Şoyle kafa dinlemeli biseyler yapmak çok istiyorum. Tabi hemen şimdi değilde bebeğim biraz toparlayınca. Eylül'ün ilk haftası gibi. Ama hava değişikliğinde falan hasta olursa diye de çok korkuyorum. Tabiki onların iyi olmasindan önemli değil tatil. Aklım çok karışık o yüzden. Biraz buralardan uzaklaşmak ailemle zaman geçirmek hepimize iyi gelecek onu da biliyorum. Ama küçük doğmuş olması beni ekstra tedirgin ediyor. Aranızda var mı doğumdan iki üç ay sonra birkaç gün bir yerlere giden? Bebeğim için sorun olur mu sizce 

9 Cevaplar

0 oy
önce (14,700 puan) tarafından

gezersiniz tabii ki sorun olmaz. ama bebekle deniz tatili düşünüyorsan o biraz zor olur. o yüzden eylül sonu ekim başı gbii daha uygun ama bebeğini yine de suya sokma, öğlen sıcaklarda değil öğleden sonra olabilir. bebeğine güneş kremi de süremezsin 6.aydan önce.

deniz değil başka türlü tatil de olabilir. 

önemli olan bebeği güneşten koruman. 

benim de bebeğim prematüre doğdu, 3-4 aylıkken gezmeye gittik tatile gitmedik sadece

önce (56 puan) tarafından

Bebeğiniz nasıl peki şimdi ? Yetişti mi akranlarına. O kadar küçük ve zayıf ki moralim bozuluyor bir an önce kilo alsın sağlıkla büyüsün istiyorum..

önce (14,700 puan) tarafından

küvezden aldığımda 1850 gramdı 🥲

3 yaşında bıcır bıcır şimdi, ve evet akrabalarını yakaladı

önce (56 puan) tarafından

Darısı benim minigime 😓 benim minigimde 2115 gram teyzesi. 

-Reklam-
0 oy
önce (2,930 puan) tarafından

prematüre ikizlerimin doğumundan sonra gitmiştik biz ama memlekete annemlere gittik. düzeltilmiş 3 aylıklardı. yaklaşık 3 kilo civarındalardı

önce (56 puan) tarafından

Benim kuzum da toparlar inşallah en kısa sürede. Bende illa demiş vs düşünmüyorum gezmeli olsada olur bir kaç gün su gerginlik ve stresten kurtulmak istiyorum 

önce (2,930 puan) tarafından

bebeğin ihtiyaçlarını öncelik alırsan hiçbir sorun olmaz. hatta iyi bile gelebilir. kalabalık ortamlara girme, beslenmesini bakımını ihmal etme. rüzgar ya da güneşe maruz kalmasın falan filan. haricinde her yere gidilir. 

ben memlekete gittim ama hava esiyor diye hiçbir yere çıkamamıştım mesela. bağışıklıkları düşük olduğu için hastalanma riskini alamamıştım

önce (56 puan) tarafından

Bende o riski alamıyorum canım haklısın 

0 oy
önce (9,735 puan) tarafından

Ben 5 aylıkken bulgaristana yunanistana gitmistm😁 7 aylljkkende bodrum Antalya tatili yaptim 2 hafta 

önce (56 puan) tarafından

Hahah doğum sonrası bir hayli eğlenceli geçmiş 😁

önce (9,735 puan) tarafından

Aynen hala aktifim cocuk 18 ayliga geldi yine gittik geldik küçükken daha kolay ver mamasını emzir bitti gitti😊

önce (56 puan) tarafından

İnşallah gidip biraz kendimize geliriz ya 

0 oy
önce (693 puan) tarafından

Gidin bencede canım o zamana kadar toparlqr bebeğin sağlıkla büyüt yavrularını 

önce (56 puan) tarafından

Allah razı olsun kardeşim inşallah 🤲🏻 

0 oy
önce (2,604 puan) tarafından

Bebişin bağışıklığına ve nereye tatile gideceğinize bağlı. Benim ailem Muğla'da ve bebişim 2 aylık. Klimasız durulmadığı için gidemiyorum 

önce (56 puan) tarafından

Anladım canım 

0 oy
önce (5,112 puan) tarafından

Villa tarzı yaparsanız belki daha iyi olur bebek içerde durur mesela prematüre olduğu için extra korumak gerekiyor ya bilemedim

önce (56 puan) tarafından

Bende o yüzden bilemiyorum canım 

0 oy
önce (1,215 puan) tarafından

Ben olsam havuzlu bir apart kiralardim yada 2 3 gecelik bungalov da olabilir hem başbaşa kalırsınız rahatça havuza girersiniz bebeğiniz de kalabalık ortamlarda olmadığı için endişeniz olmaz 

önce (56 puan) tarafından

Daha mantıklı geldi bu evet 

0 oy
önce (2,523 puan) tarafından

iki ay sonra tatile gttim ne olacakki sonucta benek zaten full uyyo . golgede hiyerde olduktan sonra sorun yok . sezeryan dikisinede bise olmas coktan iyilesti gtti yani

önce (56 puan) tarafından

Endişem prematüre olmasından dolayı 

önce (2,523 puan) tarafından

kuvözden sonra bir iki ay icinde toplar bebis zaten mikroplara karsi falan . ama sana zor mannacik brbrkle ugrasmak evinin konforundan baska yerde. demisler yukarda havuzlu villa olsa daha rahat

önce (56 puan) tarafından

Adı dinlemek değil de daha çok yorulmak olabilir bende ondan korkuyorum 😂

0 oy
önce (256 puan) tarafından

Çok gazlı bir bebeğim olduğu için parkta yarım saat bile duramadım 3 aylıktı o zaman eve zar zor gelmiştik

önce (56 puan) tarafından

Kötü olmuş bizde de gaz sorunu olmaz inşallah 

önce (256 puan) tarafından

Ben tavsiye edemem maalesef benim mi bebeğim çok zordu bilmiyorum şu an 9 aylık yine de tatile gidilmez bununla :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Prematüre bebekle doğumdan iki üç ay sonra tatile çıkmak riskli midir?
Prematüre bebeklerin bağışıklık sistemleri henüz tam gelişmediği için iki üç aylıkken tatile çıkmak enfeksiyon riskini artırabilir. Bebeğin sık tıbbi kontrolleri, rutinleri ve hava değişimine karşı hassasiyeti göz önüne alındığında, tatil planı yapmadan önce mutlaka bebeğin takibini yapan çocuk doktorunun onayını almak gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni sezaryen olan ve prematüre bebekli anne ne zaman tatile çıkabilir?
Sezaryen sonrası iyileşme süreci ve prematüre bebeğin gelişim takibi genellikle ilk üç ay boyunca yoğun bir tıbbi dikkat gerektirir. Anne fiziksel olarak iyileşse bile, bebeğin hastane kontrollerinin aksamaması ve enfeksiyonlardan korunması öncelikli olduğu için doktorunuzdan seyahat izni almadan plan yapmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Prematüre bebeklerde hava değişimi ve tatil süreci nasıl yönetilmelidir?
Prematüre bebekler ortam değişikliğine, sıcaklık farklarına ve neme karşı çok hassastır. Tatil planlarken bebeğin gelişimine uygun, temiz, hijyenik ve acil tıbbi müdahale imkanlarına kolay ulaşılabilecek lokasyonlar tercih edilmeli, ayrıca kalabalık ortamlardan kesinlikle kaçınılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Küçük doğan bebeklerin seyahatinde dikkat edilmesi gereken temel kurallar nelerdir?
Küçük doğan bebeklerin seyahatinde en önemli kural, bebeğin bağışıklık sistemini korumaktır. Kalabalık ortamlardan uzak durmak, düzenli beslenme ve uyku saatlerini bozmamak, hijyen kurallarına azami dikkat etmek ve bebeğin sağlık raporlarını yanınızda bulundurmak tatil sürecini daha güvenli kılar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İki aylık prematüre bebekle tatil yaparken nelere dikkat edilmelidir?
İki aylık bir bebeğin rutinleri çok hassastır ve tatil esnasında bu rutinlerin korunması gerekir. Bebeği doğrudan güneş ışığından, aşırı sıcaktan ve klimalı ortamlardan korumalı, doktorunuzun önerdiği takviye ve ilaçları aksatmadan kullanmaya devam etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 806 göst.
8 Ocak 2022 Aile & Aşk kategorisinde kubraugur (2,528 puan) tarafından soruldu
0 oy
21 cevap 1,176 göst.
0 oy
2 cevap 178 göst.
0 oy
24 cevap 1,560 göst.
17 Mart 2021 Diğer kategorisinde havinim (69 puan) tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,713 soru

24,672,878 cevap

367,367 kullanıcı

...