+2 oy
600 göst.
Aile kategorisinde tarafından

"Bir adamın babasını, bir kadının kocasını ismi ile çağırması mekruhtur."


✅Yani kadın kocasına; Ahmet, Mehmet, Hasan, Hüseyin değil; Ahmet Efendi, Mehmet Efendi, Hasan Bey, Hüseyin Bey diye hitab edecek deniyor.

............................

✅Eski Yeşilçam filmlerinde bile hep böyleydi, kadınlar kocalarına Ahmed Efendi, erkeklerde hanımlarına Fatma Hanım vs derlerdi.


✅Önce bu hürmeti yok ettiler, sonra karı kocanın arasını vıcık vıcık ettiler, sonra iki rakip haline geldi, şimdi ise artık kanlı bıçaklı...


✅Bizim örfümüz adetimiz İslam Hukukundan iktibas; nezaket, zerafet ve letafet doluydu, şimdi ise Haçlı Batıdan ithal kerahat, münkerat ve fuhşiyat doldu...


✅Allah biz aslımıza iade eylesin...


Allah'ım gelen günleri, geçen günlerden hayırlı kıl.

---------

✅ Geçmişini iyi bil ki, geleceğe sağlam basasın. 

✅ Nereden geldiğini unutma ki, nereye gideceğini şaşırmayasın.

◼️Hazreti Mevlana Hazretleri 


✅ Allah'aﷻ tevekkül ve teslimiyet içerisinde, O'nun rıza-i ilahiyesi istikametinde yaşarsak, Cenab-ı Hak da bizleri, bizler için hayırlı olanlara yönlendirir...


Ben ESIME BEYEFENDI DIYE SESLENIRIM ISMI UZUN :):) iyide yapıyormuşum 

28 Cevaplar

0 oy
(6,463 puan) tarafından
seçilmiş
 
En İyi Cevap

Simdiki nesil öküzzz ***** mal diye çağırıyor :'(

-Reklam-
+1 oy
(2,617 puan) tarafından
Hiçte öyle efendi filan diyemem
(2,436 puan) tarafından
Bendee
+1 oy
(1,539 puan) tarafından

Biz ikimizde aynı okulda görev yapıyoruz, bey ve hanım diye hitap ediyoruz, alışkanlık haline geldi zamanla :) bazen oğlumuzda anne hanım baba bey diyor :)

(2,436 puan) tarafından
Hahhaha yerim ya
0 oy
(857 puan) tarafından
Ben eşime dedim bir kere. Vay beyefendi mi olduk şimdi aşkım canım cicimelre ne oldu dedi triplendi
tarafından
Hahahahhaha valla aynısını yaşadım sırf bu yüzden trip atmıştı bana
(2,239 puan) tarafından
Ya hicgulecem yoktu:)
0 oy
(701 puan) tarafından

Ben.esime adam diyorum hic ismini yuzune soylemem.oda benim adimi demez o canm cicim yapar ama ben onuda yapamam.:))

Efendiyi.beyefendiyi hakaret sayiyorlar :))
0 oy
tarafından

Çok resmi  geldi bana:D

(362 puan) tarafından
Hahahaah bizim vanli erkekler genellikle böyle hitap eder :)))
tarafından
Ere le  da ğeberdide  cık vana bıne   bende  erciş  sivesindenim
(362 puan) tarafından
Yaa ercisli misin
tarafından
Evet ercişte  büyüdüm  baba evim erciş canim
(398 puan) tarafından
Buram buram memleket özlemi.vanımı er ercişimi çaldıranımı özledim bea
0 oy
(21,876 puan) tarafından
Hahahaa bende beyim derim o da hatun diyor kurban olurum ama birileri de olsa misafir falan hep hanım der ☺
0 oy
(9,615 puan) tarafından

4 yıllık evliyim esime adıyla seslenmedim hic. Ya canım ya aşkım cok nadir beyfendi derim. Sinirli ise laaan derim:D

0 oy
(1,067 puan) tarafından
Ben hiç isimle hitap etmem ettgm gün bişey mi yptm der çok çok nadir isimle hitap ederim dediğim gbi hitap etsem adam bı tuhaf olyr;)
0 oy
(1,882 puan) tarafından

Aşkim gulum takilyoz gicik.oldugumda derim.beyefendi diye ama nor.alde diyemem ya galiba :ermm:

0 oy
(6,249 puan) tarafından

Ben sinirlenince ...... efendi derim.:) ama normalde demem. Kizimada asla ne bana ne babasina ismimizle hitap ettrmem. 

0 oy
(4,322 puan) tarafından
Bende pek ismiyle şey etmem askim bitanem balım vsvs ama biseye kızarsam derim:))))
0 oy
(1,140 puan) tarafından
4 buçuk yıldır evliyiz ve ilk günden beri hep ismiyle hitap ederim oda aynı şekilde
0 oy
(13,834 puan) tarafından
Ayyy bırak ismi direk mustiii die çağırıom ben 

Bilmiodum mekruh olduğunu

 Tşk ederim.bilgin için canim
0 oy
(2,708 puan) tarafından
Hep aşkım diyorum  ismiyle cok nadir söylerim nerde olursam olayim onun ailesindede kendi ailem de yanlarinda aşkım derim öyle alışmışım esimde öyle bebegim aşkım oda ismimle cok nadir söyler  hic sevmedigim kelime kocacim karicim:))
0 oy
(1,788 puan) tarafından
Ben kociş diye hitap ederim oda hayatım der
0 oy
(2,190 puan) tarafından
Kocama o sekilde seslensem disarda yabancı bı adamla konuşuyor gibi hissederim sonuçta samimi olmadığımız kişilere hanım bey ve diyoruz ne biliyim. En iyisi hayatım canım falan ne çok cıvık ne çok resmi :)
0 oy
(962 puan) tarafından
Aşkiletam diyen var ne diyon :)
0 oy
(2,694 puan) tarafından
Bn esime.... bey diye seslendigimde bey deme lazim olur diyo (. ❛ ᴗ ❛.)
0 oy
(5,255 puan) tarafından
Eşime bir kez olsun ismi ile hitap etmedim ama işin dini boyutundan değil dilim varmadigi için  (≧▽≦) 7 senedir birlikteyiz 5 yıllık evliyim şimdi söylesem sanki tilsimi bozulacak gibi hissediyorum. Eşimde aynı şekilde bana ismimle hitap etmez . Canım ,can , hayatım yetiyor bize.  Kavga da falan edecek olsa çok kötü kalbim kırılır herhalde . İlk evlendiğimizde eşim anne babasının yanında gayet rahat canım diye seslenirdi kaynanam ayıp falan diye on kere diyince iyelik ekini atıp can diye seslenmeye başladı . Bende o zamana kadar hişt pist derdim  o öyle alistirinca bende bu şekilde hitap etmeye başladım. Bazen iki yaşında ki kızımda peşimden can can diye koşturuyor hoşuma gidiyor (✿^‿^) çok uzun oldu yav (≧▽≦) . Ek olarak aşkım kelimesi de aşırı samimiyetsiz vicik vıcık duygusuz bir hitap sekli olarak geliyor bana boggg

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 217 göst.
22 Temmuz 2021 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 981 göst.
9 Haziran 2019 Aile kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
52 cevap 1,499 göst.
28 Haziran 2020 Aile kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
22 cevap 530 göst.
27 Mayıs 2020 Sağlık-Diyet-Spor kategorisinde fakugu (33 puan) tarafından soruldu

246,037 soru

7,166,310 cevap

27,015 kullanıcı

...