30 haftalık hamileyim topuğum çok ağrıyor ne yapmalıyım?

0 oy
244 göst.
1 Ocak 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (30 puan) sordu
Merhaba hanımlar bu ikinci gebeliğim. Daha önce hic olmamıştı. 30 haftalık hamileyim  topugum cok kötü agroyor. Üstüne basamıyorum ne iyi gelir? Bilgi verirseniz sevinirim.. 
Gebelik haftası 30

1 cevap

0 oy
1 Ocak 2021 (476 puan) cevapladı
Topuk dikeni için yapılan jel tabanlıklardan alabilirsin geçici çözüm olarak. Evde de ev ayakkabısına koyarsın bi nebze rahatlatır diye düşünüyorum. 
1 Ocak 2021 (30 puan) yorumladı
Teşekkür ederim denicem
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık hamileyim topuk ağrısı neden olur?
Gebelikte topuk ağrısı, vücut ağırlığının artması, duruş değişikliği ve artan ödem nedeniyle ayak tabanındaki dokuların zorlanmasından kaynaklanır. Özellikle 30. haftadan sonra vücudun ağırlık merkezinin kayması, topuk bölgesine binen yükü doğrudan artırarak ağrı ve batma hissini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte topuk dikeni ağrısına ne iyi gelir?
Hamilelikte topuk ağrısını hafifletmek için ortopedik destekli ve yumuşak tabanlı ev terlikleri kullanmak, uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmak oldukça etkilidir. Gün içinde ayakları yüksekte dinlendirmek, soğuk kompres uygulamak ve uzman onayıyla basit esnetme hareketleri yapmak ağrının şiddetini azaltmaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte topuk ağrısı için hangi doktora gidilir?
Hamilelik sürecinde yaşanan şiddetli topuk ağrıları için öncelikle takibinizi yapan kadın hastalıkları ve doğum uzmanınıza danışmalısınız. Gerektiği durumlarda doktorunuz sizi ortopedi uzmanına yönlendirerek, hamileliğe uygun tabanlık veya tedavi yöntemleri konusunda destek almanızı sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık hamilelikte ayak tabanı ağrısı nasıl geçer?
Ayak tabanı ağrısını geçirmek için gün sonunda 15-20 dakika boyunca ayak tabanınızın altına tenis topu koyarak hafifçe yuvarlamak kasların gevşemesini sağlar. Ayrıca, ayakkabı seçiminizi tamamen düz tabanlı babetlerden ziyade, topuğu hafif destekleyen ve ayağı kavrayan modellerden yana yapmanız ağrının azalmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte topuk ağrısı ne zaman geçer?
Gebelikte yaşanan topuk ağrısı genellikle doğumdan sonra vücut ağırlığının normale dönmesi ve ödemin atılmasıyla birlikte birkaç hafta içinde kendiliğinden geçer. Eğer ağrı günlük yaşamınızı kısıtlayacak kadar şiddetliyse ve ayak tabanında kızarıklık veya şişlik eşlik ediyorsa mutlaka bir uzman görüşü almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 277 göst.
8 Temmuz 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Zuleyha63. (164 puan) sordu
0 oy
2 cevap 454 göst.
31 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Serpil_38 (151 puan) sordu
0 oy
4 cevap 294 göst.
10 Haziran 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Nur Aksoy (212 puan) sordu
0 oy
4 cevap 309 göst.
2 Mart 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Nadyamm (30 puan) sordu

1,512,175 soru

24,665,913 cevap

366,975 kullanıcı

...