37. haftada ayaklarım çok şişti, doğum yaklaştı mı?

0 oy
463 göst.
30 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (105 puan) sordu
Kızlar günaydın ayaklarım çok şişti 37.haftaya gircem bu hafta farkettik önceki haftalar da ayaklarım şişmiyordu sizce doğum çok mu yaklaştı o yüzden mi böyle 
Gebelik haftası 37

6 Cevap

0 oy
30 Haziran 2023 (616 puan) cevapladı
Artık son haftalar normal ödem oluyor el ayak şişer 
30 Haziran 2023 (105 puan) yorumladı
Son haftam mı bilmıyorum canım ilk gebelik aceba son haftam mıdır sence de ellim el bileklerim ayaklarım bacaklarım şişti 2 gündür farketidyorum öncesinde yoktu
30 Haziran 2023 (149 puan) yorumladı
Benim 36. Haftam bitiyodu 37 giricem zaman sismeye basladi suan 39 haftaligim hava sicak oldu icin daha cok sisiyomus galiba diyer pastlardan okudum kadariyla
-Reklam-
0 oy
30 Haziran 2023 (1,082 puan) cevapladı
Son haftalarda ödem artar.Gebelige göre de değişiyor kiminin 25.haftada şişer ayakları kiminin 35
30 Haziran 2023 (226 puan) yorumladı
Ben 26.haftadayim akşamları ayaklarımi sallarsam şişiyor sabah kalkinca normale dönüyor
0 oy
30 Haziran 2023 (762 puan) cevapladı
Gebeliğe göre değişiyor canım kiminin daha erken şişiyor kiminin daha geç mesela ben şuan 28+6 dayım şimdiye kadar böyle bir sorun yaşamadım çok kilo almadım ve artık arada ayaklarımın hafif şiştigini farkediyorum 
0 oy
30 Haziran 2023 (149 puan) cevapladı
Bende sizin haftalarinizda odem olmaya basladim omrumde ilk defa ayaklarim sisti ellerim bile biraz sislik var parmagimla bastirince cukur olusuyo ayagimin ustu ne yaparsam yapim inmiyo ama soguk suya sokunca biraz rahatlatiyo beni sisi oyle inmiyo ama iyi geliyo ayaginizi biraz uzatim hafif hafif sallayinca hereket ettirince az bisi iniyo ama normal oturdunuzda aya kalktimizda tekrar sismeye basliyo son haftamdayim dogumdan sonra kendilinden iner diyo herkez
0 oy
30 Haziran 2023 (174 puan) cevapladı
Benim 29. Haftam ve ayaklarım ellerim şiş o kadar moralim bozuluyor ki birde ağrıyor geçen hafta hiç böyle bişey yoktu birden şişti resmen 
0 oy
30 Haziran 2023 (931 puan) cevapladı
19 haftalığım benim şimdiden başladı el ayak şişmesi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37. haftada ayak şişmesi doğumun yaklaştığını mı gösterir?
Gebeliğin 37. haftasında ayaklarda görülen şişlik tek başına doğumun hemen başlayacağının kesin bir belirtisi değildir. Ancak vücudun doğuma hazırlık süreci, artan kan hacmi ve bebeğin basısı nedeniyle bu haftalarda ödem oluşumu oldukça yaygın bir durumdur. Doğumun yaklaştığını gösteren asıl belirtiler düzenli kasılmalar, nişan gelmesi veya suyun gelmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son aylarında ayak şişmesi neden olur?
Hamileliğin son aylarında ayak şişmesi, büyüyen rahmin alt ana toplardamara baskı yapması ve kan dolaşımının yavaşlaması sonucu meydana gelir. Ayrıca vücudun artan sıvı ihtiyacı ve sodyum tutulumu ödemi tetikler. Genellikle gün sonunda artan ve dinlenince azalan bu şişlikler, gebeliğin normal fizyolojik bir parçası olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak şişmesi için ne yapmalı?
Ayak şişliğini hafifletmek için gün içinde sık sık ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda olacak şekilde yüksekte tutarak dinlenin. Uzun süre ayakta kalmaktan kaçının, rahat ve ortopedik ayakkabılar tercih edin. Ayrıca gün boyunca yeterli miktarda su içmek, vücuttaki fazla sıvının atılmasına yardımcı olur ve ödemi azaltmada etkili bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tehlikeli ayak şişmesi nasıl anlaşılır?
Eğer ayak şişliğine ani kilo artışı, ellerde ve yüzde aşırı şişme, şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu veya sağ üst karın ağrısı eşlik ediyorsa bu durum preeklampsi belirtisi olabilir. Bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğinizde vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız hayati önem taşır çünkü bu tablo tıbbi takip gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik ödemi ne zaman geçer?
Gebelik döneminde oluşan ödem, genellikle doğumdan sonraki ilk birkaç gün içinde vücudun fazla sıvıyı idrar yoluyla atmasıyla hızla azalmaya başlar. Doğumu takip eden ilk 1-2 hafta içinde şişliklerin büyük oranda indiği gözlemlenir. Emzirme süreci de vücudun sıvı dengesini normale döndürmesine ve ödemin tamamen kaybolmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,207 soru

24,666,271 cevap

366,992 kullanıcı

...